Feia temps que el meu pacient no passava per aquí, la bona salut es bona pels pacients, però millor pels metges. Tenia ganes de xerrar, i jo d’estar callat i escoltar, ja que ningú m’escolta mai ja ho faig jo.
Hem diu que no entén als polítics, que veuen que menys de la meitat de la gent va a votar i ells continuen explicant que ha guanyat, però que han guanyat? Suposo que el campionat de decebre als que vivim en aquest país, no se quina altra cursa han pogut guanyar. Ja tenim molts anys, ja sabem de que va tot això, un vol tenir el seu seient per poder guanyar una bona pasta, tenir una pensió per tota la vida, aprofitar-se de les “dietes”, en definitiva, tocar-se els testes amb totes les despeses pagades, un objectiu tan lloable com qualsevol altre, però el que no accepto es que ho facin recolzant-se amb la demagògia del bé pel poble i del poble, això no. Que visquin com reis, d’acord, però que no hem tractin com un imbècil. Accepto que en aquesta societat hi ha gent que viu millor que jo, que no treballa ni la meitat que jo i guanya deu vegades més, d’acord, això passa i sempre ha passat, però que deixin de dir-me que la seva feina es per mi, que pugen els impostos perquè visquem millor, que la seva missió en aquest planeta es buscar el benestar de la gent de la terra. L’única terra que ara puc reconèixer es la “Terra Baixa”, d’Àngel Guimerà, on els poderosos continuen esclafant als pobres, més d’un segle ha passat i res ha canviat.
Algú coneix als representats polítics de Tarragona que estan a Madrid o Barcelona? Potser tu si, jo no. Però diuen que necessitem a gent de la nostra província que ens representi. Algun d’aquest ha sol·licitat que no paguem tant per la gasolina o la llum a Tarragona? Aquí tenim les petroquímiques i les nuclears, però tenim que pagar com tothom, però si un dia hi ha algun accident les destrosses no es repartiran igual. Nosaltres: totes, la resta: cap. Aquestes son les regles del joc, si t’agrada jugues i si no t’agrada també.
2 comentaris:
Benvingut després de les teves vacances.... El que t'empipa no és més que un símptoma de la fallida d'un sistema mal concebut i que ens ha conduït a la partitocracia sense control. I no et preocupis, que a Madrid tampoc coneixem als nostres diputats i senadors... que passen dels ciutadans quan no hi ha campanya electoral. Amb els meus respectes per als dels nostres antics "Virreinatos", ens semblem més a ells que a britànics, alemanys o nòrdics.
Un acudit per passar millor aquest tràngol.
Un día, mientras caminaba por la calle, un dirigente de un importante partido político es trágicamente atropellado por un camión y muere.
Su alma llega al paraíso (se cree que por un error) y se encuentra en la entrada a San Pedro en persona.
Bienvenido al paraíso. -le dice San Pedro- Antes de que te acomodes, parece que hay un problema. Verás, muy raramente un alto político ha llegado aquí y no estamos seguros de que hacer contigo.
Lo que haremos será hacerte pasar un día en el infierno y otro en el paraíso, y luego podrás elegir donde pasar la eternidad.
Y con esto San Pedro acompaña al político al ascensor y baja, baja y baja hasta el infierno.
Las puertas se abren y se encuentra justo en medio de un verde campo de golf.
A lo lejos se ve un club y de pie delante de él están todos sus amigos políticos que habían trabajado con él, todos vestidos con traje de noche y muy contentos.
Corren a saludarlo, lo abrazan y recuerdan los buenos tiempos en los que se enriquecían a costa del pueblo. Juegan un agradable partido de golf y luego por la noche cenan juntos en el club con langosta y caviar. Comparten la noche con hermosísimas y liberales jovencitas.
Se encuentra también al Diablo, que de hecho es un tipo muy simpático y se divierte mucho contando chistes y bailando. Se está divirtiendo tanto que, antes de que se de cuenta, es ya hora de irse.
Todos le dan un apretón de manos y lo saludan mientras sube al ascensor.
El ascensor sube, sube, sube y se reabre la puerta del Paraíso donde San Pedro lo esta esperando.
Ahora es el momento de pasar al paraíso,- le dice.
Así que el político (inescrupuloso, ciertamente), pasa las 24 horas sucesivas pasando de nube en nube, tocando el arpa y cantando.
Antes de que se de cuenta, las 24 horas ya han pasado y San Pedro va a buscarlo.
-Ya has pasado un día en el infierno y otro en el paraíso. Ahora debes elegir tu eternidad. - Le indica San Pedro.
El Hombre reflexiona un momento y luego responde: - Bueno, el paraíso ha sido precioso, pero creo que he estado mejor en el infierno.
Así que San Pedro lo acompaña hasta el ascensor y otra vez baja, baja, baja y baja hasta el infierno.
Cuando las puertas del ascensor se abren se encuentra en medio de una tierra desierta cubierta de mierda y desperdicios.
Ve a todos sus amigos vestidos con trapos, recogiendo los desperdicios y metiéndolos en bolsas negras.
El Diablo lo alcanza y le pone un brazo en el cuello.
-No entiendo, -balbucea el político-. Ayer estuve aquí y había lindas mujeres, un campo de golf y un club, y comimos langosta y caviar, y bailamos y nos divertimos mucho.... y...y...ahora todo lo que hay es un terreno desértico lleno de porquerías..., y mis amigos parecen unos miserables, agrega.
El Diablo lo mira, sonríe y dice:
Ayer estábamos en campaña. Hoy... ya votaste por nosotros!
Publica un comentari a l'entrada